Skötselråd av köpta och levererade buketter

Vi vattenpackar alltid våra buketter. När Ni får hem buketten är det viktigt att Ni snittar om buketten (om snittytorna känns torra) med en vass kniv (ej brödkniv eller en slö sax). Detta är viktigt då ni annars mosar stjälkarnas silrör som de drar upp vatten med. Snitta långa diagonal snitt och sätt blommorna i en vas med kallt vatten. Varmt vatten främjar bakterier. Fyll på vatten upp till bindstället, observera att inga blad hamnar i vattnet, vilket kan minska hållbarheten. Varannan dag ger Ni buketten nya snitt, diskar vasen och fyll på nytt rent kallt vatten..

Köpvillkor

Budavgift

Budavgiften för att skicka blommor är 99 kr (gäller ordrar beställda i webbutiken). Vi levererar till Stockholms närförorter, Nacka med omnejd, Värmdö (ej öar), Gustavsberg och Ingarö. Vi levererar till Nacka kyrka för 0 kr.

Leverans

Vi vattenpackar alltid våra buketter och packeterar efter väder. Innan leverans ringer vi alltid till mottagaren för att kolla av adress, eventuell portkod och om vi får hänga dörr. Om vi inte får kontakt med mottagaren innan budstop klockan 14:00 (vardagar) och 12:00 (helger), så skickar vi nästkommande dag (då butiken har öppet).
Ni som beställer buketten har valmöjligheten att skriva på ordern om vi får hänga dörr. Vid godkännande på ordern så levererar vi utan att ringa mottagaren. Då krävs det att Ni anger portkod eller skriver att det är villa på ordern. Ingen leverans på söndagar med undantag för för en del helgdagar, se hemsida för öppettider.

Vi kan EJ tidsbestämma leverans, med undantag för begravningar. Leverans till företag sker innan klockan 16:00. Leveransen till privatpersoner sker mellan klockan 9:00 och 20:00.
Vid högtider, morsdag eller Alla hjärtans dag, kan leveransen bli något senare.
Är ni osäkra ring butiken innan Ni lägger orden.
 

Ansvar

Ni som kund ansvarar för att mottagrens uppgifter är korrekta, vi ersätter ej vid förseningar/felleveranser orsakat av felaktiga uppgifter.
Vi ersätter ej förlorad bukett vid godkännande av hänga dörr. om vi inte får kontakt med mottagare kan leverans av bukett bli försenad någon dag.
Vi meddelar alltid kund vid förseningar.
Vid händelser som krig, naturkatastrofer, oväder, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleveratörer eller andra händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att J's blomsterverkstad befrias från sina förpliktelser att fullföra ingågna avtal.
 

Blommor och tillval

Vid val av bukett, arrangemang, begravningsblommor och tillval, väljer vi alltid i första hand de blommor som finns på bilden. Dessa blommor kan dock ändras efter tillgång och säsong. Då ersätts produkten med likvärdig vara, vi följer alltid färg och form.

Betalning

J's blomsterverkstad erbjuder swish och inbetalning till bakngiro,
Alla priser är inklusive moms. Vi levererar inga varor förrän pengarna nått företagets konto. Blommor till begravning beställs via webbutiken 5 dagar innan. Vid senare beställning, ring butiken och kolla av.

Reklamation

Reklamation av en bukett ska ske inom 24 timmar. Maila till info@jsblomsterverkstad.se och bifoga bild på buketten eller kom in i butiken.

Hantering av personuppgifter

Uppgifter som adress och telefonnummer sparas i ordern i fyra veckor, därefter slängs det. Fakturakunder (företag och prenumerationskunder) sparas i ett kundregister som är lösenordsskyddad. Har du anmält dig till nyhetsmail kan du när som helst tacka naj och dina uppgifter kommer att raderas. Vi förmedlar aldrig till tredje part utan Ert godkännande.

Kontakt

J's blomsterverkstad
Gamla värmdövägen 5
131 37 Nacka

08-7164911
info@jsblomsterverkstad.se
Ägare och florist/kontaktperson Jenny Åhlund